lauantai 27. kesäkuuta 2015

Ratsastusleiri 22.6-26.6

Nyt olen palannut leiriltä takaisin kotiin. Leirillä oli hauskaa enkä tippunut kertaakaan. Leiristä tulee vielä erillinen kuvapostaus, kunhan saan lisää kuvia serkultani Eevalta


Ma 22.6
 
Saavuimme Eevan kanssa leirille jo sunnuntaina. Maanantai aamuna söimme kahden muun leiriläisen kanssa aamupalan. Pian tapasimme viidennen leiriläisen, joka saapui maanantai aamuna. Ensimmäinen ratsastustunti oli aamupäivällä. Ratsastin Hiskillä, jota kohtaan minulla oli viimevuoden perusteella ennakkoluuloja... Tunnilla teimme pohkeenväistöjä, jotka olivat tosi vaikeita Hiskille. Tunti meni ihan kivasti laukan nostoihin saakka, jolloin Hiski lähti kiikuttamaan minua. Sain kuitenkin Hiskin nopeasti takaisin hallintaani ja lopputunnista sain Hiskin ravaamaan jo melko rauhallisesti. Tunnin aikana alkoi sataa ja kastuin ensimmäisen kerran.
Päivän toinen ratsastustunti oli iltamaasto Veeralla. Veera oli oikein mukava ja reipas ratsastaa. Menimme vain käyntiä, koska maa oli liukas sateen jäljiltä. Raikkaassa kesä illassa oli kuitenkin ihana ratsastaa.

Oikealla edessä Hirkku takana ötökkäloimessa Veera ja kolmas hevonen on Riina.

Ti 23.6
Tiistaina ratsastin aamu maastossa Pokerilla. Pokeri oli ihan mukava maastossa. Teimme aika pitkän maastolenkin. Laukkasimme ja ravasimme aika paljon. Laukatessa Pokeri hieman innostui ja pukitti kahdesti... Pokerilla maastoileminen on melko haastavaa, koska sillä on ihan jäätävät askeleet.
Sain hoitohevosekseni shetlanninponi ruuna Vallun. Vallu osoittautui melko itsepäiseksi ja hankalaksi otukseksi. Tarhasta haettaessa se yritti karata koko ajan. Se kiskoikin minut useammin kuin kerran pusikkoon. Niin pienestä otuksesta, kuin Vallu on vaikea olettaa sellaisia voimia. Hoitaessa Vallu on tosi söpö ja viaton. Kavioita se yritti riuhtoa kokoajan, kun niitä putsasi. Vallu tosin onnistui tallomaan varpailleni monta kertaa leirin aikana...
Illalla meillä oli estetunti, minä menin taas Pokerilla. Pokeri oli alkutunnista varin reipas ja laukassa sitä sai ihan kunnolla pidättää, joten heitin raipan pois. Kaiken lisäksi en pystynyt istumaan Pokerin jäätävässä laukassa. Hyppyihin ei taas meenattu saada tarpeeksi vauhtia. Lopuksi sain Pokerin hyppäämään suht hyvin raipan kanssa.
Reiska Vallun tarha kaveri.





Pieni ja muka viaton Vallu...

Ke 24.6

Keskiviikkona meillä oli näyttely, johon puunasimme hoitohevosemme oikein kunnolla.
Vallusta tuli tosi söpö! Meidän piti ravata ja mennä käyntiä hitohevosiemme kanssa. Vierellä tuli yrittää mennä samaa tahtia hevosen kanssa. Minulle se oli vaikeaa, koska Vallulla on niin pienet askeleet. Kaiken lisäksi Vallu yritti karata kokoajan ja se nousi kahdesti pystyyn.... Meidän harmiksemme näyttelyllä ei ollut voittajaa.
Meillä oli ensimmäinen ratsastustunti vasta iltapäivällä. Se oli istuntatunti, minä menin Hirkulla. Hirkku oli tosi kiva ja sen ravissa oli helppo istua ja sitten kun vielä osaisi istua siellä oikein... Tunnin alusta asti kaukaa kuului ukkosen jyrinää. Tunnin lopulla jyrinä oli jo aika voimakasta. Sitten alkoi myös sataa niin kovasti, että en kuuluut enkä nähnyt kentän toisessa päässä olevaa opettajaa. Näin kun muut tulivat hevosten selästä alas ja päättelin, että tunti oli siinä. Minua jäi harmittamaan, että en ehtinyt laukkaaman Hirkulla. Tallista meni sähkötkin poikki hetkeksi.
Melko myöhään illalla meillä oli toinen ratsastustunti, minä menin Hilmalla. Hilma oli tosi kiva! Taivuttelimme ja asetimme hevosia. Tunti sujui tosi hyvin. Loppu tunnista saimme itsenäisesti verrytellä hevosia ravissa ja käynnissä. Minä tein Hilmalla ravi ja käynti pohkeenväistöjä. Ne sujui aivan mahtavasti! 
 
 
 
 
 
 



 
 
 
To 25.6
 
Aamulla olimme aamumaastossa. Minä menin Veeralla. Veera oli tosi kiva! Laukkasimme paljon ja Veera pukitti kahdesti.
Iltapäivällä meillä oli estetunti. Minä menin Hilmalla. Hilma oli todella reipas ja mukava ratsastaa. Kaikki meni tosi hyvin ja Hilma hyppäsi hienosti.

Dumbo

Sami
Minä ja Sira

Elli


Pe 26.6

Perjantaina ratsastimme kaksi tuntia putkeen. Ensimmäisellä tunnilla teimme pysähdyksiä. Minä menin Siralla. Sira oli aivan ihana ja pysähdykset sujuivat käynnistä sekä ravista. Leikimme myös peiliä. Se oli hauskaa Eeva voitti aina minut parilla sekunnilla. Eeva ei saanut enää osallistua voitettuaan kaksi kertaa. Sen jälkeen minä voitin Siran kanssa. Minä vaan laukkasin toiseen päähän kun muut ravasivat tai menivät käyntiä.
Toisella tunnilla meillä oli leirikisat, mutta en saanut mennä niitä Siralla :(. Jouduin vaihtamaan hevosta, koska eräällä toisella ratsastajalla li ongelmia Veeran kanssa. Leirikisat oli tehtävä rata, jonka suoritin Veeralla. Se meni hyvin. Tulin toiseksi tai kolmanneksi. Eeva voitti.



Tallikissa Niilo


Minä ja Eeva

Elli ja Jenny

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti